Αποτελέσματα 1 έως 7 από 7

Θέμα: Stoker (2013)

  1. #1
    Αρθρογράφος Το Avatar του/της Chiras365
    Εγγραφή
    04-10-2011
    Δημοσιεύσεις
    2.998
    Likes / Thanks

    Stoker (2013)

    S T O K E R




    Σκηνοθεσία: Park Chan-wook / Σενάριο: Wentworth Miller
    Παραγωγοί: Ridley Scott, Tony Scott
    Πρωταγωνιστούν: Mia Wasikowska, Matthew Goode, Nicole Kidman, Jackie Weaver, Dermot Mulroney
    Μουσική: Clint Mansell / Φωτογραφία: Chung Chung-hoon
    Μοντάζ: Nicolas De Toth
    Ημερομηνία Προβολής: 28 Μαρτίου 2013


    Υπόθεση:
    Μετά τον θάνατο και κηδεία του πατέρα και συζήγου Richard Stoker (Dermot Mulroney), ο αδερφός του Charlie (Matthew Goode) θα μείνει στο σπίτι του με την κόρη και σύζηγο του αδερφού του. (Mia Wasikowska / Nicole Kidman)





    Uncle Charlie.. Like a Shadow


    Σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου του Alfred Hitchcock, η αγαπημένη, δική του ταινία ήταν το Στην Σκιά της Αμφιβολίας. Ο περιβόητος θείος Charlie και το αφηγηματικό στυλ του μεγάλου δημιουργού αποτέλεσε μία ολοφάνερη επιρροή και παράδειγμα για τον σεναριογράφο Wentworth Miller και την γραφή του σεναρίου του Stoker. Αυτά που ο Άλφρεντ Χίτσκοκ υπονοεί αριστουργηματικά στο έργο του, το Stoker έρχεται και τα προτάσσει έως τις άκρες με μερικά θεσπέσια ξεσπάσματα πάσης φύσεως.

    Ο Richard Stoker ήταν ένας μεγάλος καλλιτέχνης που ζούσε με την οικογένεια και το προσωπικό του σε μία μεγάλη έπαυλη. Με την αφήγηση να ξεκινάει μέσω των γενεθλίων της κόρης του India και της κενότητας που εκπέμπει, ο μετέπειτα θρήνος για τον χαμό του πατέρα της φαντάζει ως ένα φυσικό επακόλουθο, μια αφηγηματική οικονομία που εκπληρώνει το ψυχολογικό προφίλ των ηρώων. Η σκιά του Charlie, του χαμένου μέχρι πρότινως στα ξένα εδάφη αδερφού, αντανακλά από ένα ύψωμα κατά την διάρκεια της κηδείας και σκεπάζει πρόσωπα και καταστάσεις. Το μυστήριο φαντάζει να καταφθάνει και να μαζεύει τους πάντες στο διάβα του.

    Βλέμματα, λάγνα βλέμματα και υποβόσκουσες ορέξεις. Μέσα από τον υποφαινόμενο θρήνο της οικογένειας κρύβονται διαφορετικά κίνητρα που βρίσκονται υπό τον έλεγχο και το κριτικό πνεύμα της India (Mia Wasikowska). Απόμακρη και μακάβρια, η 18χρονη India μπαίνει στην ενηλικίωση υπό το πρίσμα του θανάτου και της διαστροφής. Η μητέρα της (Nicole Kidman) είναι μια γυναίκα αδύναμη που γοητεύεται από το μυστήριο ύφος του Charlie και προσπαθεί να ενδώσει στην αγκαλιά του. Επίγνωση, ενηλικίωση, κρίση ταυτότητας, η India κρύβει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά μέσα από το κενό της πρόσωπο, το μακάβριο παρουσιαστικό της και μέσα της μεγαλώνει ένα μαύρο πέπλο μυστηρίου που παραλληλίζεται με το αφηγηματικό πλαίσιο και την ατμοσφαιρικότητα που εκπέμπει.





    ''Όπως ένα λουλούδι δεν επιλέγει το χρώμα του, έτσι κι εμείς δεν επιλέγουμε αυτό που είμαστε''

    Οι επίμονες προσπάθειες του θείου Charlie να βρεθεί κοντά στην India κρύβονται πίσω από την όμορφη και χαρισματική του όψη. Ωσότου φθάνει η στιγμή που οι αρχικές υποψίες της India για το πρόσωπο του παίρνουν την μορφή μιας αρρωστημένης αλληλεπίδρασης και εξελίσσονται σε ένα κρεσέντο μεγαλουργήματος και αποκάλυψης. Έχουμε να κάνουμε με μια πληγωμένη και χειραγωγημένη ψυχή ή για την προμελετημένη συνάντηση αρρωστημένων πνευμάτων? Η σεξουαλική επιθυμία συνδέεται με όλα τα σκοτεινά μυστήρια που κρύβονται πίσω από όλες τις ερωτήσεις.

    Ο σκηνοθέτης της περίφημης τριλογίας εκδίκησης, Park Chan-wook πραγματοποιεί την μετάβαση του στον κόσμο του Hollywood και καταφέρνει να βγει αλώβητος. Το νοσηρό βλέμμα του δεν αλλοιώνεται στιγμή και παραμένει ίσως πιο φρέσκο από ποτέ, μιας και έχει το επιπλέον βάρος να πραγματευτεί με σενάριο που δεν αντέχει προσεχτικής και εντατικής ανάλυσης. Ο ηθοποιός Wentworth Miller (Prison Break) υπογράφει μεν ένα μετρημένο και σωστά κατευθυνόμενο κείμενο που υπολείπεται δε λογικής και εστίασης κατά το πέρας της αφήγησης. Οι τρύπες αυτές γίνονται αντιληπτές και υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να καταστρέψουν μια ταινία, εδώ όμως ο σκηνοθετικός οίστρος του Chan-wook μεγαλουργεί και εκθέτει μια ουσία, μια αλήθεια που ήταν κρυμμένη πίσω από τα γράμματα. Τα έμφυτα χαρακτηριστικά και ένστικτα του ανθρώπου παλεύουν να υπερισχύσουν των επίκτητων, με την φύση μας να βρίσκεται σε θέση ρυθμιστή, μεταβάλλοντας το ίδιο μας το μέλλον.





    Η μοιρολατρία γίνεται ένα με το φυσικό και πρωταρχικό ένστικτο του ανθρώπου και το Stoker κλείνει την ταυτότητα του μέσα σε ένα κουτί που δεν έχει σχέση με τον κόσμο. Είναι πολύ λίγες οι στιγμές μέσα στην ταινία που έχουμε επαφή με τον εξωτερικό κόσμο και αυτές είναι άρρητα συνδεδεμένες με την σκοπιά της India. Από τις προσωπικές της οδοιπορίες στην φύση, έως και τις προσωπικές στιγμές με τον πατέρα της υπό την μορφή μιας μνήμης. Η φωτογραφία του Chung Chung-hoon είναι εντυπωσιακά στυλιζαρισμένη και επεξεργασμένη, κρύβει πολλές πτυχές των κεντρικών χαρακτήρων και ελέγχεται άψογα από τον Chan-wook. Ο οπτικός αυτός εντυπωσιασμός εναρμονίζεται από τους ήχους του Clint Mansell που κρίνονται τουλάχιστον εμπνευσμένοι μιας και απευθύνονται μόνο στις αισθήσεις που απορρέουν από την εικόνα της στιγμής και την αντανάκλαση τους στο άπειρο.

    Χωρίς άσκοπους μελοδραματισμούς, το ερμηνευτικό πλαίσιο κάνει εξαιρετικά αποτελεσματική δουλειά. Η, ίσως, καλύτερη νέα ηθοποιός αυτήν την στιγμή Mia Wasikowska δίνει την πραγματικά πολύ μεγάλη ερμηνεία του φιλμ, παίρνει στις πλάτες της την ταινία και έχει την δυνατότητα να βρίσκει την αλήθεια των ρόλων και χαρακτήρων που επωμίζεται από αυτήν την νεαρή ηλικία. Η Nicole Kidman στον ρόλο μιας εγωκεντρικής γυναίκας και μητέρας, αποδεικνύει πως βρίσκεται σε ανοδική πορεία και πως η καριέρα της επανέρχεται στα υψηλά επίπεδα, ενώ ο ταλαντούχος Βρετανός Matthew Goode μου δείχνει για ακόμη μία φορά πως είναι ερμηνευτής αξιώσεων και πως εάν στο μέλλον του δοθούν ακόμα καλύτερες ευκαιρίες, θα μεγαλουργήσει.

    Το Stoker είναι μια ποιοτική εμπειρία γεμάτη συμβολισμούς, μια ταινία αλληλεπιδράσεων και 'υψωμάτων' που θέτουν κανόνες κυριαρχίας του ενός έναντι στον άλλον, που καθοδηγείται αριστοτεχνικά από τον δημιουργό της και όπως αναπαράγει και συμβολίζει η ίδια, όπως ένα λουλούδι δεν επιλέγει το χρώμα του, έτσι κι εμείς δεν επιλέγουμε αυτό που είμαστε, μέχρι το τέλος, που υπό το βλέμμα της αποφασισμένης India, τα ανθισμένα πλέον λουλούδια άλλαξαν το χρώμα τους. Η απόφαση αυτή, πέρασε μέσα από τα ίδια της τα χέρια.



    Trailer

    Τελευταία επεξεργασία από τον/την civil78; 3 Αυγούστου 2013 στις 08:46

  2. #2
    Newbie Το Avatar του/της george4967
    Εγγραφή
    01-06-2008
    Τοποθεσία
    Thessaloniki, Greece
    Δημοσιεύσεις
    43
    Likes / Thanks
    Αρκετά καλό ντεμπούτο στο σενάριο από τον Miller, ωστόσο κάπου στην αφηγηματική ροή το χάνει και μπερδεύεται το πράγμα όπως πολυ σωστά επισήμανες αγαπητέ Chiras, αλλά είναι αδύνατο να μην "ενταχθείς" στο κλίμα της ταινίας από την απίστευτα νατουραλιστική φωτογραφία και την "σφιχτή", τρομερά ατμοσφαιρική σκηνοθεσία του Park Chan-wook, που υποστηρίζεται υποδειγματικά από το πρωταγωνιστικό τρίο.
    Πραγματικά μου έκανε μεγάλη εντύπωση και αίσθηση το πόσο πολύ έλεγχε και καθοδηγούσε την ταινία ο σκηνοθέτης, που για μενα είναι μακράν ο αφανής πρωταγωνιστής, διαχωρίζοντάς την από αντίστοιχες μετριες ή αποτυχημένες προσπάθειες στο είδος.
    Εξαιρετικό,βαθυστόχαστο review!!!!
     
     

  3. Thanks Chiras365 thanked for this post
  4. #3
    TV Maniac Το Avatar του/της johnchatzo
    Εγγραφή
    07-04-2010
    Τοποθεσία
    Αθήνα
    Δημοσιεύσεις
    559
    Likes / Thanks
    Υπάρχουν σεναριακές αδυναμίες, αλλά οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές με την Mia Wasikowska να δείχνει πως είναι από τις πιο ταλαντούχες νέες ηθοποιούς της εποχής μας. Επίσης οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται είναι δημιουργικές και σε μεταφέρουν στην τρομακτική ατμόσφαιρα της ταινίας. Κανένα κάδρο δε μένει αναξιοποίητο, τα παιχνίδια με τις μουσικές και τις σκιές σε μαγεύουν και κάνουν την ταινία να απαιτεί ακόμη μία τουλάχιστον προβολή για να μπορέσεις να αφομοιώσεις τις εικόνες που βλέπεις.

    Thanks για το review John!

  5. Thanks Chiras365 thanked for this post
  6. #4
    Newbie Το Avatar του/της lassie
    Εγγραφή
    08-09-2012
    Δημοσιεύσεις
    19
    Likes / Thanks
    Αρκετά καλή ταινία, με πολύ καλή σκηνοθεσία και φωτογραφία. Προσωπικά τη
    βρήκα λίγο αργή ως προς την εξέλιξη μιας και από ένα σημείο και μετά ήταν
    ολοφάνερος ο σκοπός του Matthew Goode/Charlie. Πολύ καλή και η Mia Wasikowska.
    Η ερμηνεία της Nicole Kidman αν και κάπως αδιάφορη, καταφέρνει να βγάλει
    τον εγωκεντρικό χαρακτήρα του ρόλου της.

  7. Thanks Chiras365 thanked for this post
  8. #5
    Αρθρογράφος Το Avatar του/της drapetisgal7
    Εγγραφή
    27-06-2010
    Τοποθεσία
    Star City
    Δημοσιεύσεις
    52.749
    Likes / Thanks
    Αν δεν υπήρχαν οι χτυπητές αδυναμίες στο σενάριο,θα ήταν μια εκπληκτική ταινία.Εξαιρετικές οι ερμηνείες από τους Mia Wasikowska, Matthew Goode & Nicole Kidman.Thanks για το review Chiras

  9. Thanks Chiras365 thanked for this post
  10. #6
    TV Guru! Το Avatar του/της saya
    Εγγραφή
    05-09-2008
    Δημοσιεύσεις
    1.320
    Likes / Thanks
    Η μαγκια του σκηνοθετη ειναι να παιρνει ατομα που μπορει να μην ειναι ιδιαιτερα εμφανισιμα , η Μια οπως την ειδα στις φωτογραφισεις για την πρεμιερα της ταινιας δεν την προσεχεις στο πλανο.. ειναι το ασχημουτσικο κοριτσακι της διπλανης πορτας και με τα καταλληλα πλανα και καδρα να μπορει να την εμφανισει ωραια στην ταινια. Επομενως αν εχεις τα guts που λενε Ελληνικα, μπορεις να χρησιμοποιησεις ανετα μια ασχημουλα με πολυ ταλεντο , η οποια θα σου παιξει καλα τον ρολο θα τον διεκπαιρεωσει και να μην φαινεται κιολας στα πλανα σου οτι η κιντμαν την περναει 20 ποντους ασχετως το πως εχει γινει και οχι μια ανωριμη ακομη υποκριτικα δεκαεξαχρονη καλλονη που θα πεταξει στον ρολο τα ματια εξω,αλλα δεν χρειαζεται να κουραστεθς και πολυ γιατι απο που και να τραβηξεις ειναι κουκλα..εδω εγκαιται λοιπον η μαγκια του σκηνοθετη..

    οτι η σκηνοθεσια εχει δουλευτει πολυ και τα πλανα φαινεται , οι εικονες ειναι πανεμορφες , αν και νομιζω οτι κανει καταχρηση του ταλεντου αυτου και καποιες σκηνες τραβανε σε σχεση με την πλοκη , η οποια ειναι καλη αλλα εξαφανιζεται καποιες φορες μεσα στις ωραιες σκηνες. Επιανα τον εαυτο μου σε σημεια να εχω χασει το νοημα της ταινιας και να παρακουλουθω την πρωταγωνιστρια πως τρεχει μεσα στο δασος.

    Η Κιντμαν εχει παραμπρφωθει τελειως . Θλιβερη κατασταση..και φαινεται οτι σε καποιες σκηνες προσοαθουσαν να το κρυψουν σε αλλες το χρησιμοποιουσαν γιατι ταιριαζει και με την ψυχοσυνθεση της ηρωιδας που την υποδυεται..οι ερμηνειες πολυ καλες. Γενικα ενα καλο θριλερακι μυστηριου . Το οποιο ισως αν δεν ειχαν υπερτονισει τις πιο ψυχολογικες -ψυχικες σκηνες για τις οποιες γκρινιαζουμε να ηταν ενα θριλερακι του σορου . Γιατι υπαρχουν πολλα με παρομοιο θεμα. Παρολα αυτα ξεχωριζει..
     
     

  11. Thanks TheSpecialOne thanked for this post
  12. #7
    TV Guru! Το Avatar του/της TheSpecialOne
    Εγγραφή
    13-06-2009
    Δημοσιεύσεις
    1.651
    Likes / Thanks
    Αν και συνήθως μου αρέσουν οι βιρτουοζιές και τα υπερστυλαρίσματα των σκηνοθετών σε ταινίες, εδώ ο Παρκ το παράκανε. 8000 λήψεις σε κάθε σκηνή και τις περιλάμβανε και όλες με το μοντάζ, ίσως να φταίει και η ζέστη και οι αϋπνίες που έχω από την εξεταστική, αλλά η σκηνοθεσία μου προκάλεσε πονοκέφαλο... αντί να με παρασύρει σε μια ατμόσφαιρα.
    Και το σενάριο δεν πήγαινε και πίσω. Με τον Goode να κυκλοφορεί με την ζώνη και να ποτίζει τους καρπούς του κακού και της διαστροφής της μικρής.
    Γενικώς ταλαιπωρία.. ίσως την αδικώ και την ξαναδω ξεκούραστος αλλά ναι έμεινα με τις χειρότερες εντυπώσεις προς το παρόν.

  13. Likes pipiman liked this post

Δικαιώματα Δημοσίευσης

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε επισυναπτόμενα αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
  • Ο BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο Κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • Ο Κώδικας [VIDEO] είναι σε λειτουργία
  • Ο Κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
join us
style
switch to fluid
vBulletin & Site Copyright